A Man City megtámadja a Premier League szponzorálási szabályait

A Manchester City a szponzorálás értékelésére vonatkozó szabályát támadja

 

 

A Manchester City nekimegy a Premier League szabályainak. A Premier League klubjainak többsége támogatja a Liga vonatkozó szabályait, ezért a City bíróságon próbál igazat szerezni magának.

 

A Premier League egyik fontos szabálya, hogy a klubot tulajdonló társaságnak egy másik cége csak piaci alapon tudja szponzorálni a klubot.

Ez azért fontos, mert a Premier League-nél kiemelten fontos szabály a nyereségességi és fenntarthatósági szabály.

Ha a City eléri, amit szeretne, akkor a tulajdonosi körhöz tartozó cégek olyan értéken szponzorálhatják a klubot, amilyenen akarnak. Nem lesz független értékelése a szponzorációknak, hanem annyiért állapodhat meg a klub tulajdonosa egy másik cégével a szponzorációval, amennyiről csak akar. Ezzel teljesen felborulna a nyereségességi és fenntarthatósági szabály.

A kisebb kluboknak végképp esélyük sem lenne az olyan klubokkal, mint a Manchester City, amely mögött tulajdonképp nem egy cég, hanem egy ország áll.

A következő hetekben kiderül, a City el tud-e érni valamit ez ügyben. Mindenesetre a Premier League többsége ellenzi a jelenlegi szabályok felrúgását.

A City arra hivatkozik, hogy a jelenlegi szabályok sértik az Egyesült Királyság versenyjogát.