Érkezik Magyarországra a W-Sport, az első női sportcsatorna

W-Sport

Nőnapon érkezik a W-Sport Magyarországra

 

2024. március 8-tól lesz elérhető Magyarországon az első kizárólag női sportoknak helyet adó többplatformos csatorna, a W-Sport. Amin többek között női labdarúgó mérkőzések is láthatóak lesznek.

 

A sportközvetítések kevesebb mint 5%-a női sportoké, pedig a sportolók majdnem felét a nők teszik ki. Felmérés szerint a az emberek a női sportot inspirálónak, progresszívnek, kevésbé pénzvezéreltnek, ezáltal tisztábbnak tartják, mint a férfi sportágakat (The Rise of the Womens Sport). Azért, hogy több női sportot láthassunk, érkezik meg Magyarországra is a W-Sport csatorna.

1987-ben a sportolók kb. 28%-a vallotta nőnek magát. 2018-ban ez az arány kb. 40% volt.2 Az erőviszonyok tehát változnak. A női sportok utánpótlása ráadásul hatszor gyorsabban nő, mint a férfiaké.2 Mára az általános sportrajongók 84%-át érdeklik a női sportok.

A cégek is egyre jobban látják a női sport értékében rejlő lehetőséget. A Barclays 30 millió fontot fektetett az angol női labdarúgó ligába (WSL) címszponzorként, a Visa pedig több mint 20 millió dollár értékben szponzorálta a 2023-as Női Futball Világbajnokságot. Az előrelépés ezen a téren nemcsak az atléták számára teremt nagyobb lehetőségeket, hanem hozzájárul a szélesebb közönség tudatosságának növekedéséhez és az egyenlőségi normák megerősítéséhez.

 

A W-Sport kizárólag női sportok fókuszál

„A W-Sport az első, kizárólag női sportoknak szentelt többplatformos csatorna. Fő fókuszunk a közvetítéseken és élő eseményeken van. A csatorna 24/7 sugároz, és évente 2000 óra eredeti tartalmat mutat be, beleértve több mint 300 élő labdarúgó-mérkőzést, összefoglalókat, dokumentumfilmeket, magazinokat és sporthíreket” – mondja Kelly Butler, CEO. „Emellett élő röplabda, motorsport, kosárlabda, triatlon és atlétika közvetítéseket, valamint dokumentumfilmeket és összefoglalókat sugárzunk.”

 A W-Sport víziója az, hogy a női sportközvetítések globális vezetőjévé váljon, s előmozdítsa az egyenlőséget és a sokféleséget. "A női sport az egyetlen prioritásunk" - teszi hozzá Butler.

„A női esélyegyenlőség a sportokban egyre inkább előtérbe kerül, de még mindig vannak kihívások. Például, bár a nők az atlétikában és más sportokban egyre több teret hódítanak, a média és a támogatás egyelőre egyenlőtlenül oszlik el” – mondja Merényi Tímea, a W-Sport magyarországi képviselője. „Azzal, hogy lehetővé tesszük a női sportokhoz való hozzáférést a média vállalatok számára, ezen a helyzeten is szeretnénk változtatni”.

 

Hetente akár nyolc női labdarúgó mérkőzés élőben

A W-Sport rendkívül széles portfólióval rendelkezik labdarúgás terén, hetente akár nyolc élő mérkőzést is közvetít. Az élő mérkőzések a világ legjobb ligáiból származnak, így a nézők minden meccshéten láthatják a legjobb játékosokat és csapatokat az Angliai Női Szuperliga (WSL), az USA Női Labdarúgó Liga (NWSL), a Német Női Bundesliga, az Olasz Serie A Femminile és a Svéd Damallsvenskan mérkőzésein.

Ezen felül a W-Sport élőben közvetíti a legjobb pillanatokat a Női Röplabda Bundesliga, a Super League Triathlon, a UK Netball és a PAC 12 multisport mérkőzéseiről, ideértve a kosárlabdát, a tornát és a strandröplabdát is. De a tenisz, az atlétika és a boksz területéről is közvetít élőben a W-Sport.

Felmérések szerint a női sportok legtöbb nézője 24-35 éves férfi. A csatorna ezzel együtt az egész család számára kínál programokat, az egyik fő célcsoportja pedig a Z generáció, mivel célja, hogy inspirálja a fiatal nőket. A W-Sport friss nézőpontot kínál a női sportteljesítmények ünneplésére.

Az W-Sporttal egy olyan csatorna érkezik Magyarországra, mely pozitív hatást gyakorolhat a sportközösségre és a társadalomra azzal, hogy változtat a női sportok megítélésén, miközben megerősíti az egyenlőség és sokszínűség sportértékeit. A női sportok által nyújtott inspiráció és példaadás minden generációt ösztönözhet a saját álmainak és céljainak elérésére.

 

A W-Sport itthon március 8-tól érhető el a médiaszolgáltatók számára.